Prosjekt Dale of Norway

Dale of Norway har oppgradert lokalene sine i Karl Johans gate og pusset opp etter Kasparas design. Konseptet med materialer, butikkinnredning og interiør er utviklet av oss og skaper dette nye, innbydende lokalet for både kunder og for de ansatte.

Dale of Norway ligger på gateplan i en av Oslos travleste gater. Det er mye folk forbi vinduene hver eneste dag, spesielt turister. Butikken er ikke mer en 65 kvadratmeter, og det er derfor ekstra viktig med god vinduseksponering.

Tidligere var det mangel på nettopp det. Det store vinduet var dekket med folie som gav både dårlig innsyn til butikken og det var mangel på reklame.

Etter kundens visjon har Kaspara jobbet med konseptutvikling, og butikken har nå fått fleksibel innredning som kan brukes begge veier, slik at de kan eksponere klær både ut mot fasade og inn mot butikken. Naturens elementer er dratt inn og fremhever visjonen og de flotte produktene. Store LED-skjermer med høy bildekvalitet og eksepsjonell lysstyrke er plassert i vinduet og bak kassa. Selv i sterkt sollys vil innholdet forbli klart og tydelig samt tiltrekke seg potensielle kunder.

Dale of Norway har fått en funksjonell butikk i en elegant innpakning. Kasparas kunde er storfornøyde med resultatet og personalet gleder seg til å gå på jobb hver dag. Butikken bygger nå en ny kundeopplevelse som har skapt et økende salg allerede og vil bringe inn nye kunder i tiden fremover.

Kaspara har oppgradert butikken vår i tråd med Dale of Norway sin visjon; Driven by Nature. De har brukt materialer som er relatert til naturens elementer i form av laminat med steinimitasjon på gulvet, lekre designlamper som minner om vanndråper og naturlig treverk i selve innredningen. Dette gjenspeiler både firma vårt og produktene som vi har produsert siden 1879. Vi er kjempefornøyd med resultatet! - Tove Mette Husøy, Retail Manager

Fasaden til Dale Of Noway sin oppgraderte butikk i Karl Johansgate, ser inn mot de nye designet i interiøret med eksponering av produkter på skjerm og i flotte og fleksible innredninger fra Hestra
LED-skjermer gir et moderne uttrykk istedenfor bruk av tradisjonelle dukker.

Dale of Norway sin logo på vinduet ser inn mot kassa og de flotte produktene. Design og interiør med materialer foreslått av Kaspara Boligstyling & Interiør.
Til tross for butikkinnredning i vinduet kan kunder se inn i hele butikken.

Kassaområdet med flott LED-skjerm med eksponering bak og pakkedisk. Flott og naturlig innredning og interiør som minner om. naturen.
Kassadisk med pakkedisk bak. Stor LED-skjerm og logo for branding. Her ser man også takpendler fra Forscarini som Kaspara har anbefalt.

Interiørfarge bak innredning fra Jotun, en mørk gråsvart tone som fremhever produktene i interiøret.
Veggfargen Elegant JOTUN 1434 fungerer som bakgrunn til den sorte innredningen.

Desplaybokser i treverk mot det mørke skaper en vakker ramme for de flotte produktene til Dale of Norway.
Funksjonell oppbevaring i skuffer skaper helt nødvendig lagringsplass.

Ulike sammensetninger av innredning skaper variasjon i det visuelle. Eksisterende murvegg er bevart for et industrielt preg.
Komplett eksponering med front-, sideheng, hyller og knekter.

Prøverom md naturlige materialer som treverk, ull stein og glass som inner om vanndråper.
Prøverom med forheng i ull. Her kan du se naturen i tekstilet, gulvet, krakken og lampen.

Prøverommet med lamper montert på speil og knagger montert på vegg.
Prøverom med knagger og belysning montert rett på speil.

Det fine laminatgulvet immiterer stein perfekt, og er mykt å gå på.
Nytt gulv i steinimitasjon sammen med sterk oransje kontrast for en moderne look.

Her kan kundene hvile i en oransje stol mot gammel murvegg og lese om Dale of Norway sin historie som strekker seg tilbake til 1879. Interiøret gjenspeiler det gamle og det moderne i en fin balanse.
Et sted for kunder å hvile. Eksisterende murvegg ble bevart. Plakat med historien om Dale of Norway.

Takk til Dale of Norway for samarbeidet, til Olsen Byggservice som har stått som ansvarlig entreprenør, og Hestra butikknnredning.
Fotokreditering: Fredrik Hansson